Sygeforsikring til hund og kat

Vi anbefaler at du får sygeforsikret din hund eller kat for at undgå at stå i en følelsesladet situation, hvor du i yderste konsekvens kan blive nødt til at aflive din hund eller kat, fordi du ikke har råd til at lade den behandle hos dyrlægen.

Hvilke hunde kan forsikres?

Hunden kan forsikres fra den er fyldt 8 uger men endnu ikke fyldt 6 år. Er hunden fyldt 4 år, skal der foreligge en sundhedsattest fra din dyrlæge, som vedlægges begæringen.

Hunden skal være vaccineret mod hundesyge, smitsom leverbetændelse og parvovirus. Hunden skal også være vaccineret efter gældende vaccinationsanbefalinger. Hunden skal være ID-mærket i form af microchip, øre- eller lysketatoveret. Tillige skal hunden være registeret i Dansk Hunderegister.​

Hvilke katte kan forsikres?

Alle sunde og raske katte, der er fyldt 8 uger men endnu ikke 7 år, kan forsikres. Er din kat fyldt 5 år men endnu ikke 7 år, skal der foreligge en sundhedsattest fra din dyrlæge.

Katten skal være vaccineret mod kattesyge og katteinfluenza samt være revaccineret efter gældende vaccinationsanbefalinger. Katten skal ligeledes være ID-mærket i form af microchip eller øretatovering samt være registeret i landsdækkende godkendt register.​